Ruimte voor experiment
Onno vertelt hoe werken bij Make hem hielp in het proces. “Als ik dit idee naar een bronsgieter had gebracht, was het niet geworden wat het nu is. Dan is er namelijk weinig ruimte voor een experiment of leermoment. Je schetst, je tekent, je maakt het origineel en dan houdt het op. Bij Make werkte ik zelf aan mijn mallen met allerlei technieken. Als er iets misgaat kun je daar direct op inspelen. Ook qua kleur en afwerking, of iets überhaupt werkt,” aldus Onno.
Het leven van het gietwerk
Fouten maken bestaat niet bij Make. Ook Onno ziet de schoonheid van het onverwachte. “Sommige werken moeten heel strak zijn, maar soms dragen fouten juist bij aan het karakter van een kunstwerk. Ik vind het mooi om alles wat het proces oplevert, te behouden. Het ‘leven’ van het gietwerk terugzien in mijn werk, het zijn juist die onverwachtheden die het werk maken.”
Benieuwd naar deze remake van Poetry of Stains? Kom langs bij Make tijdens DDW van 18 oktober t/m 26 oktober.